Kau kekasih hingga ke akhirnya...

Monday, March 14, 2011

The road not taken..

Aish..teringat pulak poem BI time f5 bile bace tajuk nie..humm..ape kene ngene tajuk ni ngan aku?yeahh..sememangnya dlm hidup ini kite seringkali perlu membuat pilihan..dan tak kurang juga kita seringkali salah dalam membuat pilihan..aku jua begitu..cume aku ni seringkali salah dalam mebuat pilihan..dulu masa aku dapat 5A time UPSR,aku ditawarkan asrama penuh,tp aku tolak..tgk,first step aku dah salah..akibatnya,aku tak dapat straight A time PMR..dapat la 7A..tu pun KH dapat B sbb aku tpakse tuka kos,drpd ERT kepada Perdagangan yg mmg sepatah haram aku taktau..tp aku tak menyesal,tu dah takdir kan..then after PMR,dgn keputusan yg agak bgus la jugak tu,aku dapat lg tawaran pg MRSM,tp aku tolak jugerr..nak sangat dok bawah ketiak mak ayah kan..maka dapatla aku SPM 7A jer..jer?takde la,tu pun aku da cukup bersyukur sangat2 dah tu..cume ada la sedikit penyesalan kenapa aku tak buat pilihan betul2 dulu..mungkin keputusan aku akan lebih baik kalau aku dok asrama kan..who knows?but apa nak buat,sume tu dah berlalu dah pun...then after SPM aku kene wat satu keputusan yg agak besar dlm hidup aku,sama ada nak ambik diploma kat UITM or matrikulasi..n kali ni aku tak menyesal..mmg aku bersyukur aku pilih matrik..sbb ok jer aku kat cni..takde la teruk mane pun blajar..assignment pun tak banyak..alhamdulillah result pun ok..tp belum final lg ni..hope I can do better..itulah..yg aku nak cerita sebenarnye pasal the road not taken tu..jalan2 yg aku tak ambil..pg asrama penuh,MRSM..amek diploma..mesti perjalanan hidup aku akan jd lain kan kalau aku pilih jalan yg aku tak ambik tu..

Yeahh..the road not taken..


But the road i take..wow..challenging..
Lagi2 the road yg mmg salah..
This road..is definitely the one that i should not take it earlier..
But nevermind..maybe there is a silver lining between all this..
I forgive people easily,but not FORGET things easily..



I forgive you..
Because you r a human..
A human will not escape from doing mistakes..

May Allah bless ur life..
May Allah give his TAUFIQ n HIDAYAH to you..

For me..
Dah2 ubah diri tu..
Sedar2 la umur makin meningkat kan..
Tak gune buang mase..
Tak gune hampakan mak ayah..

I LOVE BOTH OF YOU SO MUCH!!!!!!

N i love myself..
Yeahh this is my life..full of colour..
Sumtimes there come bright colour..
But sumtimes there comes dark colour..
So i have to make it bright again..

Bak kata member aku,si Salam..
'Da la wanie,lupekan apa yg berlaku..takmo sedih2 da..aku ada..aku tak suke la tgk ko mcm ni'
Okey,taknak sedih2 da.. ( tp sedih jugak )
T_T

Hum..
Aku teringat satu kata2 yg die penah bg kat aku..
'Allah tak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan mereka mengubahnya sendiri.'.
dan..
'Apa yg kamu buat utk satu perkara itulah yg akan kamu buat utk semua perkara.'

Adakah hanya sekadar kata2?

............End for today..............


No comments:

Post a Comment