Kau kekasih hingga ke akhirnya...

Saturday, April 16, 2011

Layak ke aku jd seorang isteri nanti??

Haha tajuk pun cam ntahape2. Tp tu la yg tgh ade dlm my mind skrg. Nak tau nape? Sbb td tgh2 msj,aku dapat msj nie...

'Ape la. Camni nak jd bini abg nnti? Abes la abg.'

Then aku terpikir,betul jugak kan. Camni ke aku nak jd bini org nanti? Dgn malasnye,xreti masaknye,huhu. Sume keje mak yg wat. Sampai nak kemas barang utk balik ni pun nanti aku nak mintak tolong mak aku. Sbb ape? Sbb aku tak reti nak kemas sendiri. Huhu. Kang kalau aku yg kemas kompem ade yg tertinggal la,beg tak muat la ape la. Teruk kan? Hee. Adoi,risau gak bile pkir camne aku nak berdikari nanti. Tak lame lg aku nak masuk U. Lg la banyak bnde kne urus sendiri. Kat matrik ni makan pun abg DS tolong serve,kat u nanti? Sume kne cari sendiri,paling tak best,kne kua duit sendiri. Huhu. Hum camne la aku nak adapt t kan. Would i be an excuse-me-please-show-me-how-to-do-this person? Cause i certainly don't know anything outside there. Huhu. Even i just know how to withdraw money from ATM this year,tu pun sbb masuk matrik. Haish,ni la akibat terlalu manje. Dok je umah jd anak dara pingitan. Langsung tak reti nak bayar bil ke,nak isi minyak ke,nak pegi pejabat sane sini. Mmg la aku ni manje. Haih.

So bercakap pasal nak jd bini orang ni,haha. Layak ke? Kalau setakat nak bg suami aku makan telur ngn megi hari2,mmg aku layak. Hehe. Erm,counting on years. Hm i got another 3 or 4 years to prepare myself to become a good an excellent wife. Haha cewah bajet je kau kan Wani. Ntah2 dalam tempoh 3 or 4 years tuh,busy study sampai dapur pun tak jejak. Oh my,bile tengok2 balik,berapa banyak je lg mase kita ade. Ok cube renung2kan. Skrg ni dah 19,dah nak abis matrik and in a few months i will further my study and take my degree at the selected U. Then pejam celik pejam celik,tup,abis dah degree. Then ape lg,find a job lah. Tu pun kalau dapat. Maklumlah skrg ni competition sengit.Ha bile dah keje lg la,mesti busy tahap tak ingat punye. So,bile aku nak belajar jd isteri yg baik n cukup pakej ni? haha.

Okey sebenarnye aku ade perancangan cuti after matrik nie. Hehe. Tp bese la aku ni,cakap je lebih kdg2,buatnye idak. Tp kali ni aku mcm bertekad gak la. Haha. Aku berazam nak :

-belajar masak. tambah2 makanan yg aku suka n dia suka,. Haha poyo !
-belajar jahit cket2
-0n9 24 jam. haha
-ubah style n penampilan diri. bg makin berseri2. so ramai la akan masuk minang t. hahaha bajet good je !
-tolong mak buat kuih utk dijual
-shopping baju n tdung
-ajar adik2. nak bg wan dapat 5A UPSR n angah skor SPM taun depan

Ok takat ni tu je in my list-to-do. Haha. Hope tercapai la sume objektif2 tu. Well awk nak memanfaatkan mase cuti la katekan. Hee.

Sebelum berundur,
Presenting u the most perfect wife-to-be..


haha tengok la betapa cantiknye bilik aku..


haha katil yg penuh dgn buku2..ok ni sume sbb exam k..


erk? no komen..haha


masih boleh dijadikan background..hehe


haha...itulah keadaan bilik apabila exam..amacam? perfect wife-to-be kan? haha bertuah tol sape dapat aku.

* bosan bosan bosan. na study chem tader mood lak. huhu. chow!

No comments:

Post a Comment