Kau kekasih hingga ke akhirnya...

Saturday, April 23, 2011

Sedih dan terharu..

Malam ni,hati jd sangat2 tak keruan. Mane taknye,td BENGANG gile2 dengan dia. Gaduh teruk sangat sampai rase mcm due2 dah putus asa. Wani pon tadi rase mcm dah give up nak teruskan sume ni. Cam dah takde harapan nak berbaik. Rase mcm kalau contact je mesti gaduh. So ape gune teruskan kan? Sumpah rase blurr n keliru sangat2 td. Nak let go all this,sayang,too many memories,too many things we've done together. Nearly a year. So should i let go of all that? N take the things for granted? sigh. Taktau taktau taktau. Buntu gila. Jiwa kacau.

Then tibe2,something make me completely change my mind. Something that make me hold into one choice only. Something that change my view towards him. Apa dia? Hum dia tibe2 bg wani link ke blog die. Apa? He has a blog n he never told me before? Mula2 rase nak marah ( bese la org kuat marah ) huhu,then bile bace sume ape yg dia tulis selama ni. Waduh2,terharu banget sehh. Terus terang wani ckp wani bukan lah pompan yg mudah dipujuk or cepat termakan pujuk rayu,tp sumpah ckp,ape yg die tulis tu sangat2 menyentuh hati wani yg keras bak konkrit nie. Die tulis mcm ikhlas dari hati. N most of his entry is about ME. Nampak sangat lah yg dalam hidup die mmg wani ni penting. Cume wani je yg tak reti menilai sume tuh. Sbb die tak tunjuk. So mmg wani tak nampak n sbb tu wani salu sangat kondem die,marah die n so on. Kesian die. Die dah lah tengah final. Sampai tak tdo malam kawan tu due hari,yg wani pulak dok wat hal,langsung tak contact n tak peduli pasal die due hari ni. Kes merajuk sbb die dah takde mase utk wani. Sedangkan wani yg tak paham betapa busynye die. Huhu. I'm sorry. Siyez rase sangat bersalah. Punye la banyak maki hamun dia selama seminggu yg kritikal ni,bahase pon mmg kasar gile la. Tp die tetap maintain. Langsung tak melawan gune bahase kasar jugak. He is a nice person actually. Wani yg susah nak paham die.Uhh sorry. Wani ni mmg teruk betol la.

Wani tau dia buat sume ni sbb dia nak final. Dia mmg takda masa sbb dia nak final. Sume sbb dia nak final. Bukannya sbb dia sengaja. Hati,tolonglah paham. Hati,tolonglah baik dgn dia. Hati,tolonglah jangan buruk sangka kat dia.Apesal ye kitorang ni asik gaduh je? Boleh kate tiap2 mase la gaduh. Kitorang ni tak serasi ker? Haih ntahler. Susah betol la. Ni skrg dok berbaik,tak lame g gaduh la tuh. Ntah la. Huhu. But tak dapat dinafikan,rase sayang tu masih ade. Gaduh la mcm mane pun,wani tak boleh nak hilangkan terus rase sayang ni. Yela bukan sekejap2 dgn dia.

Buat awak,saya mintak maaf sangat2. Saya tanya dia semalam. "Saya ni menyusahkan hidup awak je kan?"
"saya ni tak pernah buat awak happy kan?" tapi dia jawab. "kamu tak pernah menyusahkan saya" n "kamu selalu buat saya happy,cume kamu yg menyusahkan diri kamu sendiri." Ya mmg betul pon. Saya yg mengada2 sangat. Saya yg suka sangat ikut emosi. Marah awak tanpa bertanya apa sbb dan punca. Dan saya menyesali itu sume. Hope awak tetap sabar dgn karenah saya yg mcm ni. Saya ni mmg pelik sikit. But don't worry,saya tak pernah benci awak dan saya tak mungkin dapat membenci awak. Sbb awak ada dalam hati saya. Saya pernah cakap kan. Sekali dia dihati,biarlah selamanya dia dihati.

* don't treasures WHAT you have in your life,but treasures WHO you have in your life. That's how life turn to be colourful. The way we treat peoples,the way peoples treat us,all that bring colours to our life. No matter how hard life would be,try not to give up easily. Coz give up means you've FAILED. While go on means you're TOUGH. 

No matter how much we fight,no matter how much tears i've wasted,i'm not regret the presence of you in my life. Cause you COLOURED my life.With different colours. With different patterns. Just don't try to crumpled it.

P/s : I LOVE YOU. :-)

No comments:

Post a Comment