Kau kekasih hingga ke akhirnya...

Tuesday, May 17, 2011

Tuhan sengaja menduga kita..

Tuhan sengaja menduga kita..
Di mana kesabaran manusia..

Everything happens for a reason. Even we can't see it,but we can feel it. That exactly what i feel now.
Mungkin Tuhan hendak mendugaku. Atau mungkin Tuhan hendak menunjukkan something padaku.
Every cloud has a silver lining. Ada hikmah di sebalik apa yg terjadi. Aku tidak mahu menyalahkan takdir. Aku hanya mahu menyalahkan diri sendiri. Yg jahil dan lemah.
Hanya aku minta,Tuhan bukakan pintu hatiku utk menerima hidayahNya.
Hanya aku minta,Tuhan lindungi aku dari hasutan syaitan.
Hanya aku minta,Tuhan lindungi aku dari nafsu dan mainan perasaan.
Kerna aku memang hamba yg sangat lemah. Yg sangat rapuh imannya.
Yg sangat cetek pengetahuannya.
Yg sangat mudah terpedaya.
Yg sangat mudah dipedaya.

Ingin saja aku lari. Lari ke satu tempat yg membolehkan aku mempelajari apa yg tidak aku ketahui. Ke satu tempat di mana akalku bisa menundukkan nafsuku. Ke satu tempat di mana imanku mengatasi hasutan syaitan.

Ya Allah,izinkan aku bertaubat sebelum aku menemui ajalku. Izinkan aku bisa menyebut namaMu di akhir nafasku. Izinkan aku hidup di bawah payung rahmatMu,dan mati di dalam lindunganMu.
Andai ingin Kau tarik nyawaku,izinkan aku sempat meminta maaf pada kedua ibubapaku,pada semua yg mengenaliku,atas dosa2 yg pernah aku lakukan,dan andai tiada kesempatan bagiku,hanya kuharap,Engkau maafkanlah segala dosa ibubapaku,Engkau lindungilah mereka dunia akhirat,kerna merekalah anugerah yg tidak ternilai buatku.

Dan terima kasih Ya Allah atas kesempatan hidupku ini. Atas segala nikmat dan kurniaanMu.

Moga cahaya hidayah menyinari kegelapan hidupku.
Moga pintu taubatMu sentiasa terbuka buatku.
Dan moga aku bisa menjadi hamba yg bersyukur.

No comments:

Post a Comment