Kau kekasih hingga ke akhirnya...

Sunday, June 26, 2011

criticism and condemn

two words as my post title for today.
i wanna talk about the way peoples wanna critic or condemn sumone's behavior or other's mistakes. well its such a good things to be done but it must be by a gud way. ohh bestnye korang dok kata itu kata ini just sbb korang dah mula nak jd baik. lepas tu korang post kat dalam fb korang benci tengok org couple n whatsoeve. lepas tu bila ada orang yg interframe sbb actually nk suruh korang share ilmu ngan dy korang kondem2 lagi sampai korang merasakan korang dah menang terus korang delete the post. wadehell?? i know 100% why u are not accepting my view,sbb pd korang aku ni belum cukup baik utk lawan segala kata2 korang kan? oh my dear friends,bukan mcm ni cara to become a good dai'. kenapa korang justify orang lain yg korang sendiri tak tahu hati dy macam mane. aku begin to like cara korang nak prevent couple tapi u guys seem to become too much. tau la korang kononnye laser la kan tapi ce pkir,aku bukan menentang korang. x sama skali. lain aku ckp,lain korang bangkang. then mule la dok lg pressure aku mcm aku ni orang yg sangat2 la bersalah. hey guys,korang kenal ke aku? korang tau ke aku ni dah terima hidayah ke belum? korang ckp mcm korang ni 100% totally dah jd baik dan bersih dr dosa2 lampau. please la,aku bukan nak gaduh nan korang tapi cara korang tak betul. Nabi sendiri berdakwah dgn penuh kelembutan.

aku xkisah pasal korang laser ke ape. kata2 korang langsung tak menyinggung aku. cuma korang dah salah anggap pd aku. itu yg aku sangat terkilan. aku tau korang tau aku penah couple n aku tau kat skolah dulu mmg aku couple. tapi skrg korang tahu ke apa kondisi aku? korang tau ke hati ak? just sbb yg komen status ko tu aku,yg ada kena mengena dgn COUPLE ni,korang mcm show off. dok lg komen2 panjang2 lepas tu like komen tu. aku hargai dan aku take lesson 4 all the advises tapi korang mcm pandang rendah pd aku. ak totally know apa yg korang rasa when korang bidas all my komen. mesti korang rasa 'die ni masih tak paham lagi ni. die ni kan couple so mesti die nak tegakkan pendirian die n taknak terima kebenaran' adohhh. korang yg tak paham aku suruh share pengalaman dan ilmu korang je. tp tak bermakna aku ni jahil.

isu couple ni mmg kadang2 menyakitkan hati. sbb terlalu ramai remaja zaman sekarang terjebak dalam benda ni including me. tapi dalam pada nak menasihati biarlah kena dgn caranya. kita sume tahu remaja ni tinggi egonya. n a good dai' always know how to handle things well n not by hurting others. manners please. mind ur words please. korang sendiri belum cukup baik utk menilai org lain. jangan buat orang lain terasa hati dgn korang sbb itu semua termasuk dalam keberkatan hidup korang. but its okey aku takde pon nak terasa hati ngan korang or whatever. just nak give some advise to u guys. boleh nak kritik n kondem tapi jangan sampai ada yang terasa hati.

* sedih gak bila orang lain mcm look down kat kita. macam kita ni jahil. macam kita ni taknak terima kebenaran. mcm yg aku pernah post dalam blog sebelum ni ' i've been invited to the truth but i just can't suits myself into it well. ni link dye http://sweetprincess4u.blogspot.com/2011/06/ive-been-invited-to-truth-but-i-just.html  baca la kalo korang nak tau aku ni jahil mana. tolonglah jangan judge aku tanpa korang tau anything bout me.

No comments:

Post a Comment