Kau kekasih hingga ke akhirnya...

Thursday, June 30, 2011

Reality bites

Kuat mana pun sesebuah hubungan pasti akan rapuh bila tiada penyokong yang kukuh, dalam setiap kata itu merupakan janji.. Adakalanya kita tak sedar dan sering lupa apa yang telah kita katakan dan sebenarnya tanpa sedar kita telah melanggar janji yang di lafazkan...

Reality bites. Alam percintaan mmg indah tapi seringkali impian jarang menjadi kenyataan. Janji kadang2 tidak tertunai dek kerana emosi menguasai diri. Memanglah sapa kata bercinta tu tak best? Even menyakitkan hati pun teruskan jugak sbb dah sayang kan. Kadang2 melampau sayangnya sampai sanggup buat mcm2. Habis duit berlambak2 pastu habuk pun tarak. 

Cinta itu boleh datang berkali-kali tapi cinta sejati hanya datang sekali seumur hidup.

Terlalu sukar untuk membina sebuah perhubungan jika tiada sabar,jujur,setia dan keimanan. 

Tanpa SABAR..meletus la pergaduhan..
Tanpa JUJUR..terjadilah penipuan..
Tanpa SETIA..terkhianatlah cinta..
dan tanpa IMAN..tergadailah maruah..

* aku tulis ni random..spontan..bukan sbb aku di alam percintaan..bukan sbb aku tgh frust..bukan sbb aku mengimpikan mcm2..tp tu la realitinya..

aku selalu tewas dalam perasaan aku sendiri..
aku lemah dalam menyayangi diri sendiri..
apatah lagi utk aku menyayangi orang lain..
aku marah orang yg aku sayang..
aku mengungkit setiap kesalahannya..
aku memaafkan tapi tidak dgn penuh keikhlasan..
aku ego dalam setiap kekhilafan..

maafkan perempuan ini..

kadang2 aku rasa mcm..aku tak layak disayangi..
sbb aku tak pandai sayang orang..
jujur cakap..aku salu pentingkan diri..
aku nak happy tapi aku xpkir pun org yg wat ak happy tu happy ke tak..
aku nak sumthing aku mintak sampai dapat tanpa pkir org yg aku mintak tu susah ke tak..
aku nak org berkorban utk aku tp aku sendiri tak sggup berkorban utk org..
aku pkir sedih aku tp aku xpkir sedih orang..

maafkan aku ..
sbb aku tak pena try jd yg terbaik..
tp aku hargai..setiap kenangan..
dan aku nak kamu bahagia.. 

sorry entry ni pasal perasaan..klu ta suka baca jgn baca ea..

No comments:

Post a Comment