Kau kekasih hingga ke akhirnya...

Tuesday, September 13, 2011

aku nak cakap sikit la . .

assalamualaikum readers ..
aku nak ckp ngan k0rg la kan..
k0rg pernah kne tipu x?
xkira la dgn sape p0n..
pena tak?
best x kne tpu?
best x kalau kita tau bnd yg kita xnak tau?
best x kalau tbe2 kita tau sumthing yg kita xjangka?
xbest kan?
aku ckup sakit hati bile aku tau ade 0rg tipu aku..
tp aku bel0m ckup bod0h untuk xtau aku ditipu..
sbb dr dlu..
aku kalau menyiasat..
smpai ke lubang cacing aku siasat..
dgn apa jua cara..
even dgn sumthing yg xtercapai dek minda..
paling extrem,dgn ex aku dlu..
pehh..dlm diam aku siasat..
tp mule2 aku diam..
sampai satu saat mmg aku reveal all..
aku pelik..
kenapa manusia kne menipu??
tmbah2..org yg kita sayang..
perlukah?aku tidak cukup sempurnakah?
aku ni teruk sangat kah?
humm..
kkdg terpikir sendiri..
ape salah aku sampai kne tipu..
ape kurangnye aku..
yaa mmg la aku ade kekurangan..
tp ade manusia yg sempurna ke?
lupe ke time mule2 k0rg amek aty aku dulu?
lupe ke time mule2 na berkenalan dgn aku dlu?
lupe ke setiap detik kenangan?
lupe ke setiap peng0rbanan dan cinta?
lupe ke betapa pentingnya menghargai apa kita ada..
knape kita sanggup tipu org yg kita sayang..
dan orang yg sayang kita?
k0rg yakin ke ade org lain yg dapat sayang korg lebih drpd si dia yg k0rg tipu?
atau k0rg yakin ade cinta lain lebih hebat setelah k0rg menyintai dia?
setelah k0rg letak semua harapan..
sandarkan segala janji..
dan tibe2 k0rg kata..
"mungkin kita xda jodoh.."
"mungkin ni bukan yg terbaik wat kita.."
"mungkin kita belum bersedia utk ke tahap lebih serius.."
WTH?
skali k0rg dah ambik hati dia..
hargai la..
watpe mencari kebahagiaan..
watpe mengejar kesempurnaan..
jika yg bahagia itu ade depan mata..
ada di sisi kita..
yg bersama kita suka dan duka..
yg xpernah lupe mengambil berat pasal kita..
yg selalu memberi nasihat..yg tau segalanya tentang diri kita..
yg ada di saat kita gembira dan sedih..
yg pernah berkongsi gelak tawa dengan kita..
dan seribu satu kenangan terindah dlm hidup kita..
lupakah kita pd semua itu di saat kita ingin berpaling?
lupakah kita segalanya di saat kita mulai bosan?
lupakah kita bahawa Allah telah menghadiahkan kita seorang insan..
buat menemani kita suka dan duka..
selagi dia bersama kita..
jagalah hatinya..
janganlah menipu..
kerana kejujuran merupakan kunci sesebuah hubungan..

ketahuilah..
kadang-kadang yg terbaik itu hanya datang sekali dalam hidup..
jangan mengejar kaca sedangkan ada permata di genggaman..
kita selalu lupa..
utk menghargai apa kita ada..
sbb kita selalu mengejar..apa yg xperlu..
dan lupa..apa yg kita betul2 perlukan..









No comments:

Post a Comment