Kau kekasih hingga ke akhirnya...

Friday, September 16, 2011

dan kukenali insan ini..yg seperti seorang abg bg ku..

Assalamualaikum..

"sayangi org yg menyayangi kita,bukan org yg kita sayang"

itu betul..
buat apa kita nak menyayangi org yg xmenyayangi kita..
org yg anggap kita xberharga..

td pagi..ade tanye mak..
mak..mcm mane nak buat xpeduli bnd yg buat kita sakit hati?
then mak jawab,,jgn terlalu pkir bnd tu..jgn amek berat sgt bnd yg xseptutnya..

Ya Allah..kalau mak tau apa yg anak mak ni rase..
nasihat mak buat akak terpikir..
knape akak terlalu pkir bnd yg xpatut akak pkir..
knape akak amek berat sgt pdhal dia xpeduli..
knape akak lambat sedar..

tapi akak xpernah menyesal..
sbb xda gune menyesal..
paling tidak kebahagiaan tu pernah datang..
kegembiraan tu pernah hadir..
biarpun janji hanya terbiar sepi..
sbb akak tau..
dia juga manusia biasa..
akak maafkan dia..
mak juga maafkan dia tau..
:-(

dan tadi..
seorang teman bertanya..
"ape dah jd ni?"
"aku dah xde pape ngan kawan ko tu"
"eh asal lak?ko jgn main2"
"betul.lau ko xcaye ko tanye dia sendiri"
"eh ak xpaham la. ape kurangnye ko??"

kurangnya aku? banyak.
atau mungkin dia sendiri dah x menyintai aku.
mungkin dia,atau mungkin aku yg berubah..
dulu aku pernah kata kat dia..
"manusia akan berubah"
n he said "yup,tp hati xkan berubah"

stop it wani! jgn ingat segala bnd yg dah lepas.
lupekan segala kata2 dan janji2 dia.
mungkin dia bukan yg terbaik utk kau.

dan demi setiap penipuan,demi setiap ketidakjujuran..
demi setiap kata2 nista,setiap salah silap kita bersama..
aku lepaskan kau pergi..
kalau ini mampu membuat kau bahagia..
aku lepaskan segala cerita kita..

semoga kau bahagia..dan jumpe pengganti terbaik..
1 syawal kita lakar kenangan terindah..
dan bulan syawal juga kita lepaskan segala kenang2an itu..
terima kasih..

buat seorang teman yg seperti abg bg ku..
yg pernah mengatakan "dah jgn sedih2,abg suke tgk wani senyum.sweet n cute sgt2"
"wani jgn sedih2..abg yakin,Allah mungkin nk bg wani yg lg baik"
terima kasih sbb bg semangat kat wani.
buat aidil n irah.terima kasih sbb buat akak senyum walaupun hati akak menangis.
buat Nur Salam Uswan,terima kasih sanggup call aku sampai kredit abis.
buat dia..please pulangkan barang2 aku..n aku nak ganti balik ur money..
n pulangkan kisah kita yg ada pada kamu..

aku pernah fikir bahawa mungkin kau yg terbaik bg ku.
tp mungkin telahan aku silap.
benarlah kita hanya merancang..tp Allah penentu segala..

Wallahuallam.
mungkin di saat2 ini..kita harus berfikir..
kata2 ini..KLIK DI SINI
sbb kita selalu lupa utk menghargai..





No comments:

Post a Comment