Kau kekasih hingga ke akhirnya...

Saturday, September 24, 2011

Hanya Tuhan yg Tahu..

Assalamualaikum..
Kadang2 kita rasa fed up dgn hidup ni..
Kadang2 kita akan terfikir apa tujuan sebenar hidup kita..
Dan kadang2 kita akan renung kembali betul ke tak apa kita buat skrg nie..

Tp kita selalu lupa,bila kita rasa kita sorang2..
Bila kata rasa dosa kita dh terlalu banyak berguni2..
Bila ada penyesalan dalam hati tp xmampu lg nak ubah diri..
Bila kita semakin hari semakin rasa hidup xbermakna..
Bila kita penat dan lelah menghadapi rutin harian..
Kita sering lupa utk bertemuNya..
Kita lupa kita ada Dia.
Yg akan selalu mendengar..
Yg akan selalu menerima rintihan doa kita..

Kita selalu lepak dgn kawan2 kita..
Selalu mengadap laptop 24 jam..
Selalu on9 fb tiap mase..
Tulis blog,update blog banyak2..
Tp kita jarang update masa kita utk bersama Dia.
Dok atas sejadah time solat 5 waktu je..
Tu pun kdg2 xlengkap 5 waktu..
Alasannya kita sibuk..
Sibuk hal duniawi
Sampai lupa ukhrawi..

Mcm tu la kita ni manusia..
Bila kita ditimpa ujian or musibah..
Baru kita terhegeh2 cari Allah..
Baru kita cari sejadah tgh2 malam..
Sujud nangis2..
Then when masalah dah selesai..
Kita kembali pd kehidupan harian kita yg sangat busy..

Sebenarnye segala dalam hati kita..
Hanya Allah yg tahu..
Sakit,suka,duka,pilu..
Hanya Allah tempat kita utk mengadu..

Knape kita selalu alpa?
Knape kita kurang bersyukur?

Aku x da jawapan utk tu...
Sbb aku sendiri masih mendambakan hidayah Allah..
Utk tarik aku bawak dlm golongan yg jauh dr dosa2..
Utk tetapkan hati aku..
Utk sucikan balik everything..
Sbb hanya Tuhan yg tahu..

Aku menyayangi seseorang..
Allah bg rasa cinta tu kat aku..
Dan tanpa aku sedar rasa cinta tu kdg2 bg aku seribu satu rasa..
Dan kdg2 aku bosan dgn cinta..
Sbb cinta tu mcm mainan..
Kjp dia ada kjp dia xda..
Dan aku xpasti cinta tu jujur ke tak..
Sbb hanya Tuhan yg tahu hati manusia..
Aku xdapat menilai hati siapa2..

Semoga cinta Allah kekal dlm hati aku.
Aku hidup utk Dia.
Aku hidup bersama Dia.
Dan aku ingin bersama kau menuju ke arahNya..

Kita usaha k syg?
=)



No comments:

Post a Comment