Kau kekasih hingga ke akhirnya...

Wednesday, October 12, 2011

he has take the next step

petang td i went to pasar malam with him..
while we were eating
he said "hah syg,abg dh ckp dh kat ayah"
"ckp apa?"
"pasal pas abis diploma nak bertunang"
huh? jatuh rahang. (ayat hlovate)
i was like "hah really?sumpah?"
"sumpah,demi Allah"
*dh mcm bebudak men sumpah2.

wahh. berani gak dia finally.
aku je xlepas2 lg nak ckp kat mak.

tp pkir2 balik.
esok lusa kompem la ada gaduh lek.
tp pkir2 balik jugak.
kau gaduh teruk mana pun dgn dia,still together rite?

td i ask him to download and dgr lagu 'permata utk isteri-kopratasa'
he did it.
and i ask him to listen.
and get the hidden meaning.

the lyric touch my heart.
it is so meaningful.
for a man to become a husband.
to hold a big responsiblity.

'telah ku siapkan satu daerah paling sunyi
dalam hati ini untuk kau isi
sebagai isteri
untuk kau penuhi dgn kemuliaan 
seorang wanita
utk kau beri erti dgn kelembutan
utk kau hargai
dgn kasih sayang

ku ingin kau jadi wanita mulia
yg tahu harga budi dan hati
seorang lelaki bernama suami..
kerana kau isteri
ku ingin kau mengerti
bahwa hidup ini
xsemudah yg kita janjikan
yg kita janjikan
kerana kau isteriku..'

"abg,dh dgr lagu tuh?"
"dah."
"paham?"
"paham. apa yg syg nak sampaikan?"
"hidup ni xsemudah yg kita janjikan"
"then?"
"btl ke abg dh bersedia ke nak sehidup semati dgn syg?"
"yup. only u and u"

only u and u? 
biarlah takdir yg menentukan.
siapalah aku nak menentukan bahwa kau bakal suamiku.
esok lusa milik Allah S.W.T
bila2 dia boleh tarik segala nikmat

hidup ni tak semudah yg kita janjikan
u can make till a thousand promise..
but to make it become true..
tak mudah..
aku tak terlalu berharap..
namun di sudut hatiku..
"Ya Allah,biarlah dia untukku."

*actually ni blog peribadi aku. aku berblog utk luahkan perasaan aku
raa mcm tersilap pulak sbb bg follower byk
but takpa la. korg xkisah kan baca?
huhu. lau xsuka jgn baca lg.
serius aku mnx maaf sbb korg terbaca kisah hidup dan luahan hati aku.


No comments:

Post a Comment