Kau kekasih hingga ke akhirnya...

Monday, February 13, 2012

bila bercakap tentang masa lalu



semua orang ada masa lalu. ada masa silam. even your boyfriend has his EX. kecuali la kalau korang cinta pertama dia kan. to be honest,i really don't want to know about someone's past. itu kan cerita dia. biarlah kat dia je. aku tak pernah tanya kot sape EX pakwe aku. tapi nak buat mcm mana. aku tau sendiri. wakaka. ada jugak actually keinginan nak tahu kenapa mereka sume tu putus atau diputuskan atau terputus,tapi aku ni jenis tak suka ambik tahu benda yang aku tahu boleh menyakitkan hati aku. so rilekk sudah. diorang sume tu dah jadi ex pun. aku pun ade gak ex kan. ade gak teringat kadang2 kan. kita mane la dapat nak lupa orang yang pernah hadir dalam hidup kita. =)

sekarang,apa yang penting,dengan siapa kita,bukan dengan siapa kita pernah bersama. memori semua aku biarkan berlalu. memori aku,memori dia. sume dah jadi memori dah. paling penting,aku taknak digelar EX. biar aku bukan cinta pertama,tapi aku nak jadi CINTA terakhir,yang abadi selamanya. 

sekali sekala kita pasti akan teringat memori silam. jauh di sudut hati kita akan menyesali apa yg pernah terjadi di masa lalu. tapi hidup perlu diteruskan kan. ada hikmah kenapa Allah atur semuanya begini. ada hikmah kenapa kita bersama dgn org yg kita kenal skrg,bukan ex kita dulu. Allah hadirkan yang lebih baik,yang lebih indah buat kita. walaupun skrg kita rasa pahitnya,mungkin satu hari kita akan rasa manisnya. aku bersyukur walaupun kadang2 hati menangis sendiri. yelah dalam berhubungan,tak selalunya kita akan bahagia,mesti ada jugak duka.

aku tak ingin jadi seseorang yang kau akan menyesal lepaskan. aku tak ingin bergelar seorang EX. aku tak ingin menjadi memori kau. sebab apa yang aku inginkan,bukan masa lalumu,tapi masa depan kita. masa adalah penyembuh luka yang paling baik. aku pernah kecewa,tapi hadirnya insan2 selepas cinta pertama,mengubat segala duka. kini semua just tinggal memori. aku harap aku akan bahagia bersama dia yang sekarang. bukan hidup berteman kenangan. tapi bahagia bersama masa depan.

 

aku tahu kita takkan pernah dapat lupa kenangan.
biarlah kenangan itu berlalu pergi,kerna kita sedang berjalan menuju bahagia abadi.

4 comments:

  1. setuju dengan awak..sy pun x berani nak tnya siapa ex dia..smpai sekarang sudahnya x pernah nak tanya..dan dia pun x pernah tanya..hahaha..apa yg penting kita masa sekarang...yg lampau jadikan pengajaran dan iktibar..=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sangat2 betul dear..yg lepas tu lepas lah..buat ape kite pk lagi kan.. =)

      Delete