Kau kekasih hingga ke akhirnya...

Sunday, March 18, 2012

baru tahu pentingnya memerhati



wahh,today aku catat rekod wehh. for the first time ever aku memberanikan diri berjalan di area KL seorang diri utk balik Perak. tapi aku takkan berani jugak kalau tak ada cik abg teman all the time dlm tepon sbb he knows all the directions here. aku call berpuluh2 kali tok kejut dia pagi td as aku tak berani nak gerak selagi dia x teman dlm tepon. sbb aku bukan tau jalan pun dr Pasar Seni nak ke Pudu Sentral. padahal dekat jee. =,=

baru la aku tau betapa pentingnya aku memerhati jalan sambil dok kuar bersiar2 berjalan2 dgn cik abg kat area KL dulu. sbb aku mmg jenis tak suka hafal jalan,tgk jalan pe sume.aku suka ikut orang je. tgk2 hah,aku kena berdikari balik sendiri as cik abg jauh kat kedah nun. huhu. tp aku sgt2 berterima kasih la dgn dia sbb dah bg aku banyak pengalaman yg sblum ni aku tak tahu apa2. drpd zero kpd tahu lah jugak cmne nak beli tiket lrt guna mesin tu,cmne nak nek lrt,dari mane ke mane,cmne nak KLCC pe sume. tu sume dia yg ajar,. thanks to him. so bila aku dah dok kat tgh2 bandar ni aku tau la camne nak pergi sana sini. ni pun lepas ni kena belajar lagi ceruk KL and Shah Alam ni. 

and betullah org kata,kita belajar dari pengalaman. dgn pengalaman tu jugak buat aku memberanikan diri g balik Perak sorang2,tp actually aku takkan berani jugak kalau takde encik abg. sbb ngan dia la aku dok tanye lau taktau jalan ke apa. selagi dia x bgn lg,selagi tu aku tak gerak lg pagi td, huhu.banyak gak la bas kena naik utk sampai ke Sungkai.

Rapid KL T603 UiTM Shah Alam ke Seksyen 2 - RM1
Rapid KL U80 Seksyen 2 ke Pasar Seni - RM3
Express KL-Tanjung Malim - RM7
Tanjung Malim ke Sungkai - RM3.80

overall dlm rm16 jugak la utk balik. kalau naik ETS dr KL Sentral rm19. lg mahal. bek nek bas je. hehe. alhamdulillah aku selamat sampai and esok aku balik semula ke UiTM Shah Alam terchinta. hak2. sehari je dpt spend dgn family. jadi lettew. boring gak dok umah lelame. hehe. 

No comments:

Post a Comment