Kau kekasih hingga ke akhirnya...

Wednesday, March 21, 2012

dalam perjalanan ini


pagi-pagi lagi dalam pukul 8,bergerak keluar ke bus stop Kolej Mawar dan menunggu sama ada bas Rapid atau bas UiTM untuk ke fakulti undang-undang yg padahalnya boleh je kalau nak jalan kaki yg mana mengambil masa approximaely 15 minutes from Mawar. setelah sampai di kelas ataupun dewan kuliah,sama ada mendengar dengan teliti kuliah yg diberi atau berkhayal memikirkan masalah2 rumahtangga (cliche) yg mana kerap mencengkam emosi seorang remaja seperti aku. dan ya,masalahj seperti ini lah yg membuat aku hilang fokus dan bosan untuk belajar. maka aku tewas utk berperang dgn diri sendiri. emosi sering saja menguasai diri dan membuat aku menangis sendiri di malam hari. 

kehidupan di kampus mengajar aku erti kehidupan. aku perlu belajar menahan nafsu. pelbagai jenis nafsu. nafsu makan,nafsu membeli belah.,segala2nya,. wang ringgit automatik menjadi satu benda yang amat penting. dalam konteks ini,boleh aku katakan aku gila wang. aku perlukan wang. satu buku Contract berharga rm80 yg mana masa aku sekolah dulu harga buku tidak melebihi rm30. bayangkan jika terpaksa beli 10 buah buku dgn harga sedemikian. rm500 boleh habis dalam masa tak sampai sebulan. 

bersandar pada emosi membuat aku kadang2 pressure. aku selalu hilang fokus pabila aku punya konflik diri. pabila aku rasa tertekan dan stress,all i can do is just laying on the bed,crying and crying. how weak i am. yess,i'm totally weak as a girl. i'm not able to control my feelings,my emotions. buku jangan harap akan disentuh walaupun aku berbelanja beratus2 utk buku. 

i can't eat whenever i want now. i must count my money first and then decide whether i can eat or not at that time. dah tak macam kat rumah dulu,nak makan je mintak tolong mak buat nasik goreng tak pedas. goreng je telur ataupun sosej. sekarang,berlaparlah aku kalau duit dalam tangan tak mengizinkan perut yg merengek kelaparan untuk diisi. 

tak lupa berterima kasih buat mak yg kadang2 mengirimkan duit belanja untuk anaknya ini meneruskan hidup di kampus. akak janji akan belajar betul2 untuk mak. juga kepada hamba Allah yg sering membantu tika aku memerlukan,yang menghulurkan wang serta bantuan bila aku mintak tolong. thanks a lot. insan2 ini akan sentiasa berada di ingatan dan jasa kalian tak akan dilupakan. i promised.

dan masa akan terus berputar..aku akan terus berada di roda kehidupan...

No comments:

Post a Comment