Kau kekasih hingga ke akhirnya...

Friday, April 13, 2012

mencabar keimanan dan kesabaran


kekadang,kita tak sedar,pantasnya masa itu berlalu,meninggalkan kenangan semalam. kalau semalam kita gembira,kalau semalam kita pernah bersama bergelak tawa,kalau semalam kita pernah menangis berdua,hari ini,saat ini,tika ini,kita semakin menjauh. jauh dan terus jauh. betapa dalam kejauhan itu,menguji seribu satu rasa dalam hati. menerbitkan sebuah rasa,rindu.

Ya Allah,hati terlalu merindui kenangan lalu. hati terlalu merindui saat2 bahagia. tak perlu seribu pengorbanan,cukup satu senyuman untuk membahagiakan. kenangan yang tak pernah dapat luput dari ingatan.

hari ini,aku menangis dalam senyuman. ya,aku seorang manusia yang sangat hipokrit. pandai berpura-pura. tiada siapa dapat melihat kesedihan atau masalah dlm diri aku kecuali aku sendiri. bergelak ketawa di hadapan rakan2 bagai tiada apa2 terjadi. dan menangis sendirian di atas sejadah tika mengadu padaNya. tak cukup kuat hati ini utk cekal di hadapan Dia. sesungguhnya diri mmg hamba yg lemah. 

hendak aku cerita pada siapa,andai tiada siapa mengerti dilema yg dialami. andai tiada siapa sudi memahami walau telah mendengarnya. semua akan terus menyalahkan diri ini. semua akan terus meletakkan salah itu di bahu aku. tanpa mereka tahu apa sebenarnya yang pernah dan telah terjadi. 

mengapa kadang-kadang ada rasa benci pada kehidupan sendiri. Ya Allah,ampunkan aku. 

No comments:

Post a Comment