Kau kekasih hingga ke akhirnya...

Sunday, April 29, 2012

jodoh itu rahsia Allah




terbaca satu status yang di'post' kat fb..

ramai lelaki ucap macam ni kepada saya (perempuan)

"i love u darling"
"saya sayang awak"
"saya cinta awak"
"saya kasih awak"

tapi x ramai yang berani jumpa dengan ayah saya mengatakan "pakcik, saya nak meminang anak pakcik dan jadikan dia sebgai isteri saya yang HALAL..."

be gentleman, dont afraid. my dad is not LION but MY DAD is MY "WALI"


kalau lelaki tu dah jumpa ayah kita,dah suarakan apa dia nak kat ayah kita,tp ayah yang tak yakin lg mcm mane?
it's better right drpd laki tu bawak kite kua sane sini tp satu apah parents tak pernah tau dia tu boyfriend kite..

dia dah pernah jumpa my mum and dad. dah pernah suarakan niat dia. dah pernah ckp pasal kami.
cuma entahlah..

rumit segalanya..

tambah2 hubungan kadang2 bagai telur di hujung tanduk..

percayalah,kalau boleh,aku taknak bercinta lagi. biarlah dia lelaki terakhir. yang pernah bagi everything,taknak la sia2kan semua tu. biar segalanya berbaloi.

tp apa nak buat,jodoh itu rahsia Allah.
aku hanya mampu pasrah. 

No comments:

Post a Comment