Kau kekasih hingga ke akhirnya...

Tuesday, May 1, 2012

Ya Allah,jika dia jodohku,pertahankanlah



seandainya tercatat dia milikku,kurniakan kami kesabaran Ya Allah.
segalanya dah jadi begitu rumit,begitu mencabar.
sampai kadang2 aku rasa mahu lari dari dunia ni. 

aku dah jumpa nenek dia,yg mana dh lame nenek dia mmg nak jumpa aku. 
kat sane aku kenal most of his family. sepupu2 dia,makcik2 dia,pakcik2 dia.
aku belajar cara orang Jawa kenduri.
aku belajar tolong orang kenduri.
aku makan sedulang bersama nenek dia.
dan aku dinasihati oleh nenek dia. disoal siasat oleh nenek dia.
Ya Allah,ini pertama kali dlm hidup aku,aku jumpa family bf aku.
dan pertama kali juga dlm hidup dia bawak gf jumpa family.

setahun yg lalu aku jumpa ayah dia masa anniversary kami.
dan kali ni,bila hubungan dah nak mencecah dua tahun 10 Mei ni,aku dipertemukan pula dgn nenek dia.
hubungan ni makin lama makin serius.
tp kami makin jauh. makin jauh dan terus jauh.

bila kami nak halalkan segalanya,ada je halangan.
sedangkan itu yg terbaik. 
aku tertekan,tensen,stress and mcm2 lagi bila fikir soal hubungan ni.
kalau tak fikir,tak boleh.
mmg otak dan hati tu bagaikan kawan karib.

Ya Allah,jika dia ni memang jodohku,pertahankanlah hubungan sedia ada ini.
jangan biarkan kami buat dosa,tapi akhirnya kami bukan milik masing2.
itu yg mereka taknak mengerti.
itu yg mereka sukar nak fahami.
kenapa disekat sesuatu yg mampu utk kita halalkan??


1 comment:

  1. ak sntiasa doakan kau :)
    biar jodoh kuat dgn dia.. (=

    ReplyDelete