Kau kekasih hingga ke akhirnya...

Thursday, October 25, 2012

Ya Allah


Ya Allah, telah Kau turunkan satu ujian yg sukar utk ku lalui..
Telah Kau dugai hidupku dgn sesuatu yg tidak pernah aku pintai..
Telah Kau berikan padaku satu cubaan yg sukar utk ku tempuhi..
Tapi telah juga Kau bukakan pintu hati ini utk aku nilai..
Antara secebis kaca dan sebutir permata..

Walau sehebat mana aku meminta, walau sederas mana aku merayu,
walau sesakit mana aku merintih,
tidak akan dpt aku merasa nikmatMu.. melainkan dgn kemahuanMu..
melainkan dgn kemahuanMu..............

mungkin...
ada hikmah di sebalik suratan..
ada cahaya di balik kegelapan..
dan ada kebaikan di sebalik keburukan..

Ampuni aku Ya Allah, ampuni aku... :'(
akan ku jalani takdirku seiring kehendakMu..
tidak akan aku pertikaikan setiap rencanaMu..
moga dari situ, akan ku peroleh kekuatan utk aku jalani kehidupanku..
kekuatan yg telah lama hilang..

kerna kadang-kala, saat-saat seperti ini akan terjadi..
saat di mana, aku hilang kekuatan, dan lemah dalam tangisan. 
saat di mana, masa lalu menggamit memori...
lalu jatuh air mata tanpa ku sedari....


No comments:

Post a Comment