Kau kekasih hingga ke akhirnya...

Saturday, November 24, 2012

macam mimpi kan semua ni?


pagi ni aku bangun dari tidur, aku teringat kembali pertemuan semalam.
lalu aku senyum, satu perasaan hadir.
aku sangat gembira.
tapi lama-lama, senyuman aku makin pudar.
aku risau, risau andai satu hari nanti, aku dan dia tak ditakdirkan bersama.
risau andai satu hari nanti, dia akan menyintai yg lain.
semalam sebelum tidur, I send him a message, 
yg buat air mata aku mengalir tika menghantarnya.
 
"jaga diri baik2 k, don't stop loving me,
don't forget all things about us,
don't love other girl, i will be hurt,
maafkan salah silap wani selama kita kenal,
ingat, wani sayang sangat pada kamu dunia akhirat. :')"
 
 
 
dan teringat satu kata-kata dia semalam, "macam mimpi kan semua ni?"
Ya, macam mimpi, kita dah tiada apa-apa ikatan.
Macam mimpi juga, segala-galanya terlerai antara kita.
Tapi macam mimpi juga, kita tiba-tiba bertemu kembali.
Bergelak ketawa bersama, walaupun satu masa dulu, kita berpisah dgn cara yang paling kejam sekali. Dengan linangan air mata tanpa henti.
 
Macam mimpi bila semalam, kita mengulang semua kenangan antara kita.
Macam mimpi bila kita begitu mesra, hingga tak terasa kita pernah berpisah.
Kita masih kita yang dulu, kita yang penuh gelak tawa, bergurau dan ketawa, dan sepanjang pertemuan semalam, hanya senyuman yang mengiringi setiap langkah kita.
Hingga ke saat kita mahu berpisah, saat yang paling mengharukan aku.
 
 
Ya Allah, apakah aku yang bodoh kerna melakukan semua ni? Kenapa mesti kami bertemu semula??
Aku sangat takut, teramat takut, andai semua ni hanya akan kekal sebagai mimpi.
Andai ianya terjadi, ia merupakan mimpi paling ngeri dalam hidupku.
 
Kerna aku teramat sayangkan dia. 
My love is only for a person named Ahmad Taufiq bin Baharuddin.
Walau begitu banyak kurangnya dia.
Siapa kata aku yang tak dapat let go?
Sedaya upaya aku, aku dah cuba lupakan dia.
Tapi bukan aku yang cari dia kembali.
Bukan aku, tapi sebaliknya. 
 
 

No comments:

Post a Comment