Kau kekasih hingga ke akhirnya...

Monday, December 24, 2012

kenangan bus stand

hari ni, 24 November, mungkin Allah nak bg petunjuk kat aku. bahawa ada ramai lagi lelaki dlm dunia ni yg lebih baik. semalam, i send a msg to him, I said "aku nak mintak izin kau, utk buang segala milik kau". then he replied "kerna apa?" dan aku jawab, "untuk aku berpijak di bumi yg nyata." lalu dia membalas " drpd u buang, baik u bg i balik, biar i yg simpan."

dan sejujurnya, aku tak akan pernah mampu nak buang segala kenangan kita. segala benda yg kau bg kat aku, aku akan simpan sampai hujung nyawa aku. then semalam aku mintak kita akhirkan segalanya di sini. aku mintak kita berhubung buat kali yg terakhir. tp ternyata aku yg menangis sepanjang malam, aku yg terasa sakitnya. :'(

dan hari ni, something happened to me.

today aku nak pergi salun, nak gunting rambut. aku tunggu bas kat bus stand sorang2 depan rumah aku. lama gila aku tunggu bas x datang2. sume driver yg lalu kat jalan tu sume toleh pandang aku. pelik, aku ni comel sgt ke. muahaha. sambil dgr lagu kat headphone masa tu. then aku noticed ada satu kereta ni berhenti dekat dgn bus stand tu. aku pun buat endah x endah je la. tp cam ada satu perasaan dlm hati aku yg dia berhenti sbb aku. eh perasan pulak aku ni. tp aku biarkan je. tgk2 dia tanye jalan kat org yg masa tu tgh drive nak kuar simpang. then aku biar je la lg. sambung dgr lagu. then tetibe dia dtg dekat aku. dia ckp something. tp aku tak dgr sbb tgh dgr lagu kat headphone mase tu. aku pun bkk la headphone. rupe2nye dia tanye jalan pintas nak ke Teluk Intan ikut mane. aku pun bgtau la, sebelum sampai Bidor akan ada satu simpang, masuk situ. aku pelik gak la sbb rasenye dia dah tanya kat pakcik td sebelum tu, nape lak nak tanye aku lg kan.

then aku pun dok balik la kat bus stand tu. tetibe dia tanye aku lg, nak g mane? aku pun jwb la nak g Bidor. dia ckp nak naik skali x? maybe sbb dia kesian tgk aku tunggu sorang2 kat situ. aku pun jwb la "eh takkan la, nyusahkan awak je, awak kan bukan nak pergi Bidor". sbb simpang ke Teluk Intan tu sebelum pekan Bidor. tp dia kate takpe. so aku pun setuju la sbb bas x datang2 pun. lgpun tgk muke dia cam dak baik. rupe2nye.. dia budak Uitm gak. UiTM Selayang. ambik kos dentistry kauuuu. terkejut aku. then dia tanye aku amik kos ape, dia pun agak terkejut bila dgr aku amik Law. then kitorang sembang2 dlm kereta.

soalan first dia tanye, ni dah kawin ke dah tunang ke? aku pun ckp dak aih, mude lg. umur dia 22 tahun, final year. kagum gak la ngan dia, amik dentistry kot. mesti dak pandai. rupa2nya dia bdk SMKA Slim. mmg dekat je la kan ngan tempat aku. kelakar sgt dia tu, nampak sgt dia kekok and agak kalut bila ckp ngan aku. tp sies, aku senang dgn perwatakan dia. rasa mcm best sembang ngan dia, padahal baru je kenal.dia citer la dia tgh serabut sbb mak dia tgh sakit, dah la skg ni musim final exam kitorg. kesian sgt aku dgr.

then, bila dah sampai Bidor, aku suh turunkan aku kat bus stand, dia insist nak turunkan aku betul2 depan salun tu, sbb dia risau aku jalan sorg2. tp aku ckp takpe la. bila aku dah kuar and tutup pintu kereta, tetibe dia panggil aku balik, katanya nak sembang lg. mcm2 dia tanye. kekok sgt sebenarnye mase tu. dua2 cam segan2. berapa kali jgk sebenarnya dia panggil aku balik lepas aku tutup pintu, aku tau sebenarnya dia nak mintak something dr aku, tp dia segan and malu. then we separated, he went to his way, i went to my way. awkward gila rasa. then I finally realise that, we don't even exchange name!

menyesal sangat sangat sangat tak tanye name dia. at least boleh jgk cari kat fb ke ape kan. aku cuma igt pesanan terakhir dia kat aku, "jalan nanti tgk kiri kanan depan belakang, takut pape jd, dunia skrg bukan blh percaya." and hati aku tersentuh masa tu. dia sanggup kot patah balik semata2 utk hantar aku. ada jugak rupanya lelaki yg baik dlm dunia ni.

dan kemudian sepanjang perjalanan ke Tapah aku asyik tersenyum dlm bas, asyik teringat pd dia dgn seribu penyesalan di hati sbb terlupa nak tanye nama dia! skrg yg aku tahu cuma, dia budak UiTM Selayang, amik kos Dentistry, bekas dak SMKA Slim, and tinggal kat Teluk Intan area SEMESTI. adehh, jenuh aku nak cari orang klu x tahu nama. =,="

aku berdoa and harap sangat sangat Allah akan pertemukan kami sekali lagi. sebab aku belum mengucapkan terima kasih pd dia. mohon Ya Allah, pertemukanlah kami sekali lagi. :)

# kerana hati masih pada dia yg dulu, aku tolak ajakannya utk pergi makan and berkenalan lebih dlm. tanpa sedar, hati ini masih milik si dia, yg sampai bila2 mungkin masih milik dia. :(


No comments:

Post a Comment