Kau kekasih hingga ke akhirnya...

Monday, January 14, 2013

final exam vs lesen

assalamualaikum. lama dah x update blog ni. busy sikit lately, ulang alik dr sungkai ke shah alam tu dah mcm dua tempat tu jaraknye 2 meter setengah je. padahal dekat 4 jam jugak la kalo naik bas lompat2 tuh. sem ni mmg aku hadapi final banyak study kat rumah sendiri drpd kat rumah sewa shah alam tu. sebab? entah la, aku rasa lg tenang belajar kat rumah. wif mum, adik2, diorang semua buat aku happy and lg bersemangat nak belajar. so x pe la ulang alik, even gap dua tiga hari je.

lagipun skrg ni aku tgh sambung balik amek lesen kereta yg terbengkalai masa aku sambung masuk uitm bulan 1 lepas. ayah support full. so ape lg, aku pun xnak la melepaskan peluang. so nak cerita, today first time aku bawak kete dowh!!! haha. tp x rase eksited pun sbb penat nak mati bak angg!!

nasib baik dpt instructor yg sporting giler. abg Lan panggilnye. memule masa otw nak p tmpt belajar lesen tu dia tanye aku name pe, study at ne, kos pe. pastu bile aku ckp aku amik kos law, bertambah2 banyak lg la kami dok sembang dlm kete tuh. siap tanya aku pasal pembahagian harta sbb family dia ada masalah sikit pasal tanah. then dia cerita pasal family dia bagai, tanye pasal aku mcm2. sonok la smbg ngan abg Lan dlm kete.

then mase bawak kete, peh cuak xyah habaq la. mmg fes pgg stereng tuh ase cm nak balik uma je. dah la tak reti main clutch, asyik mati enjin je. huhu. mmg abg Lan kne sabar je la naik kete ngan aku. ngan brek mengejutnye, parking punya payah. haih sabaq je la. blaja law lg senang drpd blaja mandu ni. sakit kaki aku dok main clutch and tangan aku dok pusing stereng. huhu.

masa tgh waktu rehat tu, sambil duduk2, ada plak abang sebelah ni ramah dok tanye aku baca apa (sbb time tu aku tgh baca note MLS), then dia tye aku study at ner and amek kos pe, then bile aku ckp amek Law, budak sebelah aku lak dak laki baru pas abis SPM kat MRSM Felda tanye aku sal cmner nak masuk kos Law. so hari ni mmg aku banyak cerita pasal Law je la. huhu. one thing about Law is that, people will look at you with a different view, different perspective. its like your education level is much way higher than others that people will not look down at you. that's what i feel each time i'm with public.

bukan nak berlagak ke apa, tp I guest its setimpal la dgn apa yg aku dah usahakan selama ni. x de la aku dipandang biasa2, dipandang mcm x punya apa2. at least, at the very least, my education is my asset. so kpd sesiapa yg ada cita2 nak masuk bidang undang2, teruskan. x bosan sebenarnya blajar law, it's so much interesting. kita tahu apa yg manusia lain tidak tahu.

and at the very least, one day I wanna to make my parents proud of me. atas apa yg aku dah usahakan selama ni. Insyaallah. :)

#wish me luck for last paper, MLS II this Thursday ! then, holiday yeah baby!!

No comments:

Post a Comment