Kau kekasih hingga ke akhirnya...

Tuesday, April 2, 2013

sweet little moments

guys, sepanjang tiga tahun hubungan me and him, ada beberapa moments yg I will treasure the most, sampai akhir hayat takkan lupa. and now I'm gonna list it as memories, so that when I'm growing older, I will never forget these moments.

pertemuan di Petronas after 5 years.

masa ni, tarikh ambil result SPM tahun 2010, bulan 3. kami terserempak each other. aku perasan dia masa dia keluar dr tandas and nak pergi ke kereta ayah dia, and dia senyum kat aku ngan muka yg sangat sangat eksited. hahaha. mungkin sbb dia tak sangka akan jumpa aku with baju yg sama aku antar kat dia dalam gambar mase kitorg start msg bulan 1 2010. and that was the beginning of everything after that. saat ni, mmg aku takkan lupakan sampai bila2, senyuman dia masa tu, cara dia pandang aku, lain. 

the sweater moment.

masa ni, kitorang dah in a relationship selama 3 bulan lebih kurang, and ni first time jumpa lepas couple. kitorang nak balik Perak sama2, and masa ni aku first time naik KTM. sangat sejuk dalam tu, and aku tak bawak sweater, so dia ada sweater and he give me his sweater although dia pun sejuk dalam tu. how sweet, and masa ni, sebenarnya masa ni la aku mula jatuh cinta dgn dia. ^_^v  

kalau abang dah takda, Penang 2011.

masa ni kitorang pergi Penang, jalan2 kat Padang Kota, and ada satu masa sedang kami tgh berjalan tu, tiba-tiba dia sebut something which is sampai mati aku x boleh lupa, "sayang, nanti kalau satu hari abg dah x da nak jadi ur babysitter, sayang nak buat apa?" lepas dia tanye tu aku gelak, then aku jawab main2, "cari org lain la, apa lg." pastu dia jawab, "memang abg nak sayang cari lelaki lain pun, dgn syarat dia boleh jaga sayang lebih dr mcm mana abg jaga sayang." masa ni aku rasa sebak gila. hell no, u r the best babysitter in the world and nobody can replace ur place. 

kenapa ambil hati abang?

still at Penang, masa ni lepak tepi laut, depan plaza gurney(tak silap). in that very romantic moment together, he suddenly ask me out of the blue, "sayang, kenapa sayang ambik hati abg?" and with smile, I answer, "sebab abg yg bagi." #rasanya saat ni paling aku rasa romantik sepanjang 3 tahun kami bersama. 

abang,nak pergi i-city.

hewhew, masa ni i-city baru lagi, and aku pun ada keinginan yg sangat3 utk pergi sana. so dh berapa kali aku mintak kat dia nak pergi i city, sampai la satu hari tercapai gak impian aku. masa tu dia ajak aku pergi umah sedara dia (which we call ibu) kat KL, then kat sana, dia ajak satu family ibu pergi icity, so malam tu kami satu family pergi i city naik kereta. bayangkan, sbb aku nak g i city sampai satu fmly terpaksa pergi icity. =,=" abg2.. huhu.

a date with my ex.

yeah masa ni adalah antara masa berharga bagi aku sepanjang kami bersama. masa kami putus. tiga bulan kami putus, starting 15 September 2012 till bulan December 2012, eh empat bulan la maknenye. masa ni, 23 November 2012, which kami decide nak keluar sama, as LAST DATE. masa ni, serius, adalah date paling indah sepanjang 3 tahun kami kenal. walaupun kami hanya berstatus ex masa tu, tapi segala2nya lebih indah drpd masa kami menjadi kekasih. senyuman yg tak lekang dr bibir, mengimbau kembali setiap kenangan kami masa bersama di setiap jalan yg kami lalui, lepak sama2 kat dataran merdeka, suddenly cinta macam tiba2 hadir balik masa ni. and masa ni lah aku sedar, I love him and sampai bila2 cinta utk dia takkan pernah hilang. 

happy birthday wani.

bila teringat pasal surprise birhday ni, aku happy and sebak. happy sbb dia sanggup buat surprise birthday for me(even awal beberapa minggu), sebak sbb masa ni kami bukan kekasih, masa ni we were just EX. ade ke EX sanggup buat surprise party tok ex dia and paling tak disangka, ada ke ex bagi cincin utk hadiah birthday yg tertulis nama korg bdua? ni la antara saat paling indah dan pelik dlm hidup aku. we were just EX. x da hubungan apa2. tp moment ni, memang lebih indah dan sweet drpd masa kami jd kekasih dulu. nothing in two years(at this time) can replace this moment. masa dia tutup mata aku and bwk aku ke tmpt kek, masa dia suruh kawan aku masak utk raikan birthday aku, masa dia suruh aku tiup lilin, masa dia potong kek sama2 dgn aku, masa dia suapkan kek kat aku, and paling penting, masa dia kata, "sorry I xtau nak bg apa utk hadiah u, ni je I dpt bg." sambil hulurkan satu kotak kecil and he said, "tgk betul2 ada tulis apa kat situ." and masa aku nampak huruf nama kami kat cincin tu, sungguh aku sebak sampai aku rasa nak peluk dia masa tu jugak. T_T #rindunyeee masa jd EX. erkk? 

nasik lemak kukus.

i think i already told this story in my blog. aku copy paste je la. :)

one day, at gerai nasik lemak kukus.

dia : syg bayar eh, abg xde duit. 
me : hah? serius? bak cni dompet nak tgk. (dia bg dompet)
dia : cek la, mmg x de duit. 
me : (cek semua tempat) ee abg ni! tipu ni. xkan la xde duit. pe syg lak kena bayar.
dia : lah, kan syg ade duit. skali skala syg la belanja abg pulak. dh abg mmg xde duit. 
me : ee! ( wat muke geram sambil teruskan makan)

bile dh habis makan, nak bayar. 

dia : hah syg, bak duit, abg nak g bayar ni.
me : betul ke x de duit ni? 
dia : lah betul la, dh cek td kan.
last2 , dia g bayar. sampai kat kaunter, dia senyum2 sambil sorok2 kuarkan duit and bayar. 

me : ee tipu! td kate x de duit, kat mane abg sorok ni? oo da pandai sorok2 duit skg kan! 
dia : haha. dah syg pepagi lg mintak dompet abg nak cek duit. jenuh la abg camtu.
me : ee, cpt bgtau kat mane abg sorok. 
dia : hehe, dlm zip dompet ni la, syg x cek cni td.

mase tu aku fikir, boleh je dia sorok je duit tu and biar aku je yg bayar, jimat duit dia. tapi tak, dia tetap bayarkan and siap bagitau aku lagi kat mane dia sorok. and sepanjang balik umah tu aku tersenyum teringat sikap dia. satu yg paling aku suka ttg dia, dia tak pernah berkira and kedekut dgn aku. selagi dia ada duit, dia akan tunaikan apa yg aku nak. selalu aku perhati bnd ni. bukan aku nak duit dia sgt, aku mintak pun bnd2 remeh2 je. aku cuma nak tgk keikhlasan dia nak buat bnd tu utk aku. and he did. walaupun aku selalu cek dompet dia,  selalu sangat kire duit dia, tp dia rilek jee, xpernah langsung kedekut or berkira. :')

pizza story.

masa ni aku mengidam sangat2 nak makan pizza, tp xtau nak cari kat mane. bape kali gak dlm msg aku merengek, "nak pizzaaa."  "ee teringinnya nak makan pizza."  "kalau la dpt makan pizza skrg ni." sampai kat fb aku post gmbr pizza kat wall fb dia. huhu. punya kempunan aku nak makan pizza. masa ni dia kat Kedah. pastu ujung minggu tu dia balik Perak, tp malangnya kami gaduh pulak. so mmg x da harapan la aku nak makan pizza. then masa gaduh tu, dia ckp ayah dia nak jumpa. dia datang sungkai with his dad, kami sembang. tp x sangka dia datang dgn pizza skali. hahah. even just dua slice tp sies cukup bermakna bagi aku yg sangat kempunan pizza, (bukan x leh beli sendiri, tp nak dia jugak yg belikan, baru nk makan). =,="

toblerone and tingkap bas.

ha ini paling latest. baru je terjadi sabtu lepas. masa kuar dgn adik2 aku kat KL. masa ni dh nak balik dah, dia yg tolong belikan tiket bas and antar kami sampai kat pintu bas kat Pudu Sentral tu. sblum aku masuk dlm bas tu, dia ckp, "nak surprise x?" aku pun ckp la, "nak2!" then x sangka dlm masa berjalan tu dia sempat belikan coklat toblerone utk aku, (dia tau aku suka coklat tu). pastu sblum bas gerak, aku dok kat tepi tingkap, then dia ketuk tingkap bas aku dr luar, and taip kat hp dia, "sweet x?" pastu tunjukkan kat tingkap bas tu. hahah. sweet gila time tu ase.aku pun taip kat hp aku and tunjuk kat tingkap bas tu, "i love u." mmg aku senyum sepanjang perjalanan balik tu. :))

moral of the entry : hargai org yg disayangi. :)

No comments:

Post a Comment