Kau kekasih hingga ke akhirnya...

Saturday, May 4, 2013

sifat pelindung semulajadi lelaki. :)

sebenarnya mula2 jumpa lagi aku dah nampak sifat pelindung dia, bila mana aku sejuk, dia hulurkan sweater and let himself sejuk. tp masa tu hanyalah sekadar satu hubungan yg baru nak bermula. so aku tak amik kisah sgt, cuma perkara tu lah yg menambat hati aku untuk menyintai dia. later then, masa aku nak balik sendiri ke Perak, dia masa tu kt Perak, bila dgr aku nak balik sendiri naik KTM dr Kedah ke Perak, dia sanggup dtg Kedah naik tren, then teman aku balik Perak semula. beratus gak la dia habis untuk tiket. 

and then masa kami nak date kat teluk intan, masa tu kire mcm date rasmi pertama la lepas jumpa, naik motor. helmet yg dia ada tak ada visor. then mase on the way tu aku mengadu yg mata aku masuk habuk. dia serta merta berhenti kat kedai motor and pasangkan visor. aku x jangka pun dia nak berhenti and terus pasangkan visor. perkara ni tetap aku ingat sbb ini antara sebab yg buat aku terus sayangkan dia dulu.

banyak lagi sebenarnya cerita dulu, yg kalau aku ungkit satu persatu panjang utk aku ceritakan. but skrg, aku makin nampak sifat pelindung yg ada pada dia. bila naik motor, hujan, ada satu je baju hujan yg selalu dia bawak, dia akan paksa aku pakai even aku ckp xnak. dia berhujan basah lenjun. 

baru2 ni, pergi pwtc. pesta buku. dah dua kali dah sbnrnye kami pergi sama2. tahun lepas pun ada pergi jugak. dan dia akan jaga aku, ikut mana aku pergi, xkan lepaskan aku sorang2 sbb dia tahu, org ramai kat sana. and bila aku penat dah xlarat, aku suruh dia bawakkan handbeg aku, dia xbanyak kire, terus bawakkan. aku dulu anti sgt bila tgk laki bawakkan handbeg pompan, tp bila aku tgk dia jalan sambil bawak handbeg perempuan(yakni handbeg aku), aku rasa tersentuh. lelaki selalu akan turutkan kemahuan perempuan, tp perempuan mampu ke jd yg terbaik utk lelaki tu (asking myself). 

and tadi masa tgh 'eat talk' (ayat aku cipta sendiri) mean sembang2 sambil makan sesame, tiba2 dia ckp, "nanti igtkan abg beli tudung labuh sikit utk sayang pas kawen nanti." aku sbnarnya terharu, tp aku gelak2 je bila dia ckp camtu. aritu dia suruh aku delete gambar dlm blog yg xappropriate. nampak dah sifat pelindung dia sebagai lelaki, apatah laki utk melindungi seorang isteri. :)

hari tu masa balik dr jalan tar utk cari baju tunang, we sing together, lagu permata utk isteri. :) then td tanye, abg, nyanyi la lagu tuh utk org mase pas nikah nanti, mesti sweet. hehe. dia jawab, "abg dh siap hafal dah." ekeke. comel je dia ni. :) always make me laugh. kami ni, selalu sgt gaduh sbnarnya. selalu sgt3. bukannya sweet sgt pun kami ni, but kami mmg melengkapkan each other. keikhlasan senyum bila bersama, gelak tawa berdua, mmg mencipta keserasian antara kami. gaduh banyak mana pun, kasar mana pun, x dpt dinafikan, aku dan dia mmg sukar berpisah. even rasanya melawan arus, but we manage to survive. Ya Allah, moga hubungan ni kekal sampai akhir hayat, moga dia adalah jodoh untukku yg telah Allah tetapkan.

moga ini permulaan yg baik buat kami.

:)

Telah kusiapkan
Satu daerah paling sunyi
Dalam hati ini untuk kau isi
Sebagai isteri

Untuk kau penuhi dengan kemuliaan
Seorang wanita
Untuk kau beri erti dengan kelembutan
Untuk kau hargai dengan kasih sayang

Ku ingin kau jadi wanita mulia
Yang tahu harga budi dan hati
Seorang lelaki bernama suami

Kerana engkau isteri...
Ku ingin kau mengerti
Bahawa hidup ini tak semudah yang kita janjikan
Yang kita janjikan
Kerana kau isteriku


No comments:

Post a Comment