Kau kekasih hingga ke akhirnya...

Friday, August 2, 2013

cikgu, kami nak kahwen dah.

assalamualaikum.

semalam, 23 ramadhan, kitorg pergi smk slim nak menjemput ckgu2 lama kitorang dulu. merangkap kawan sekerja ayah la sbb dulu ayah mmg ngajar smk slim. mmg kenangan yg x dpt dilupakan.

mula2 ayah suh aku pergi jemput. aku mmg segan nak g sorang. so aku ajak la encik tunang pagi masa bersahur tuh. dia ckp dia keje, nape xgtau awal2 leh mintak cuti awal2. tp lepas dah kautim ngan boss dia bagai, dia pun balik perak pagi tu jugak, with his dad sebab ayah dia mmg ada mesyuarat PIBG petang tu kat smk slim gak. ayah dia bekas YDP PIBG skolah tu. see the connection? huhu.

so mmg ramai la ckgu2 yg kenal kami masa kt smk slim tuh. aku cikgu2 kenal sbb anak cikgu kamarudzaman, dlu kami mmg dok kat kuartes smk slim tuh.  tambah2 aku dlu pernah gak skolah slim tu masa form 1 and form 2 jap, satu kelas pulak tu dgn si topek. and kebetulan pulak ayah aku tu guru kelas kitorang. huhu.

nampak x?
jodoh tu boleh dtg dlm pelbagai cara. even dgn org yg korang paling x sangka. 

cikgu2 semua terkejut masa kami bgtau kami nak kawen da. 
first, sbb kami baru 21 tahun. 
second, sebab x sangka aku kawen dgn topek, classmates sendiri. ni la dikatakan jodoh.

tapi mmg tragis betol time nak masuk bilik guru tuh, punya la segan. siap bertolak2 mcm budak2 depan pintu bilik guru tuh, "abg la masuk dlu." "syg la masuk dlu." "alaaa abg kan lelaki, kne la gentleman, pergi la masuk dulu." "okey camni, abg masuk, syg ckp, okey?" 
haha, nampak x betapa segannye nak masuk. jenuh berdialog dlu sebelum berani nak masuk jumpa cikgu2. tu pun sbnrnye cikgu yg tegur kami dlu. huhu.

tapi.
semalam mmg sungguh la lepas rindu. bercakap x henti2 my tunang tuh. and his smile really make my day.
I love you my dear. always. thanks sbb selalu tolong aku bila aku memerlukan kamu. J

nampak x sape yg drive? haih. tunang aku tu ade lesen kete tp penakut nak bawak kete.
lalala ~



No comments:

Post a Comment