Kau kekasih hingga ke akhirnya...

Tuesday, September 10, 2013

semester 4 in Faculty of Law UiTM

assalamualaikum.. isnin 9 september 2013 bermula la kuliah pertama utk semester 4 aku dlm kos law kat uitm shah alam ni. tp semester kali ni berbeza dgn sem2 lepas, sbb status aku dah berubah. i'm now a student, and a wife to the man I love the most. :) 

so, mesti la ada perubahan kan dlm hidup aku. tu pasal semester kali ni aku balik ke shah alam agak lewat, betul2 ari isnin tu lepas subuh, dihantar oleh suami dari Banting. ahad tu kami ada kat Perak, rumah my parents, then petang ahad tu bergerak balik ke Banting, ikutkan petang tu jugak nak balik shah alam, tp hujan and aku pulak rasa taknak je balik shah alam, so aku decide nak balik esok pagi je lepas subuh. nasib baik la suami memahami even dia terpaksa hantar aku pagi2 buta ke shah alam tu. hehe. tq my husband.

pagi2 lg pukul 5.50pg ayah(daddy in law) dah kejutkan, dua2 taknak mandi dulu, last2 suami mengalah g mandi dulu. hehe. dah mandi solat subuh salam2 dgn ayah mentua, nenek and makcik. masa nak salam dgn ayah tu ayah siap pesan, "buktikan kamu boleh" sambil hulur duit belanja sikit. hehe, tq daddy in law. pas setel salam2 sume kami gerak dlm kol 6.45 dr banting. then sampai shah alam je aku hantar barang masuk umah sewa, then terus keluar dgn kawan sekelas and serumah aku, Ajla utk pegi kelas sbb kelas aku start pukul 8 setengah pagi tu. yg suami pulak tak terus balik banting, dia g jumpa kawan dia yg baru masuk degree dr diploma kat kedah dulu kat Dewan Agung. sesuke dia je masuk dewan and bajet2 mcm dia pun budak baru nak daftar lah hari tu. haha. 

kelas fes pagi tu aku dgn ajla lewat dtg, sbb bas xde pagi tu, punya ramai beratur tggu bas. selalu byk je bas rapid pepagi. haih. sampai2 je lect Land Law II dah masuk, siap tye "why are you late?" T_T nasib baik kelas fes pagi tu just intro je, so x lama sgt pun. sampai 9 setengah je. habis je kelas terus call hubby, tanye dia ada kat mane. rupenye ada kat uitm lg, tgh dok dgr taklimat dlm dewan. so terus la ajak dia kua nak cari barang rumah sikit kat giant sek 7. 

rasa mcm feeling2 family je dok cari barang umah kat pasaraya dgn suami. hehe. dulu masa kapel ade je dok cari barang sesame, tp da kawen ni rasa mcm dah jd mak bapak je dok cari brg2 umah. huhu. but seriously, it's hard sangat2 rasa nak berpisah dgn suami. huhu. berat sangat hati nak lepaskan dia pergi. sedih2. T_T

btw, semester 4 ni, kitorg ambik subjek 

Criminal Law II
Land Law II
Mooting
Legal Research Methodology (LRM)
Administration of Trust
BEL Language Appreciation
Law relating to Health Care (elektif)

and ada dua subjek yg takde final exam which are mooting and LRM. so kitorg just ade lima paper la masa final exam nanti. but seriously, masuk kelas mooting semalam dah rasa takut bila lect cerita what mooting is. kitorg kena present mcm dlm court, form group of 4 or 6, pilih spe nak jd respondent or appellant (sbb kitorg kena handle appeal case) then kena present mcm lawyer dlm courtroom. siap kena pakai baju black and white with black coat and rope. serious cuak dgr. mane taknye, sepanjang tiga sem sebelum ni kitorg just belajar teori, takde pun nak kena present2 mcm lawyer ke hape. huhu. 

and lagi satu, dlm mooting jugak kena hantar court report, which kitorg kena pergi court, paling dekat Mahkamah Tinggi Shah Alam la, dgr perbicaraan dlm court and observe and after that kena buat report pasal apa yg kitorg dgr and nampak dlm perbicaraan tu. hadoii, satu hal lg nak kena pergi court, buat report lg. huhu. mmg sem ni agak mencabar gak la. tu belum citer pasal LRM lg, nak kena buat research bagai. setakat ni baru masuk kelas land law and mooting je la isnin lepas. kelas lain esok and seterusnya. mmg perlukan kesabaran and ketabahan betul study ni. huhu. moga2 aku mampu survive sem ni dgn jayanya.

doakan aku ye kawan2.. :))

No comments:

Post a Comment