Kau kekasih hingga ke akhirnya...

Wednesday, November 27, 2013

berkorban apa saja ~

malam ini.
saat suami lena di sebelah, sambil tangannya setia memegang tanganku,
terasa kasarnya di situ.

kasar, kerna tangan itulah yg saban hari  mengupas keledek, keladi, 
tangan itulah yg membancuh tepung saban hari,
tangan itulah yg tak henti menggoreng berjam-jam setiap hari,
tangan itulah yg bekerja tanpa henti mencari rezeki,
untuk nafkah seorang isteri.

tanpa sedar, sebak bertandang di hati.
tanpa sedar, tangan yg kasar itu ku cium.
dgn penuh kasih dan sayang.
dgn penuh rasa terima kasih dan syukur.
dikurniakan lelaki seindah dia.

kerna tangan yg sama itulah,
yg memasak untukku tika aku lapar tengah2 malam.
tangan yg sama itulah,
yg pernah membasuh muntahku,
yg pernah membuat air untukku tika aku penat ulangkaji pelajaran,
yg bawak motor ulang alik shah alam-banting-perak demi aku.
tangan yg sama itulah,
yg menyarungkan cincin ke jari manisku saat manisnya pernikahan.
dan tangan yg sama itulah,
yg menyahut akad dan lafaz dari waliku untuk menerima amanah yg dipindahkan.

duhai suamiku,
aku sangat bersyukur memiliki kamu dalam mimpi dan realiti hidupku.
aku sangat bersyukur.



No comments:

Post a Comment