Kau kekasih hingga ke akhirnya...

Tuesday, November 26, 2013

lantak

lantak la apa orang nak kata.
lantak la semua manusia nak mengata.
lantak la nak membebel tahap mana.
lantak la nak mengumpat tak ingat dunia.

lantak.

sikit pun aku tak peduli.
sikit pun aku tak ambik kisah.
biar aku menangis meraung sekalipun,
orang takkan faham.
orang takkan mengerti.

kali ini,
aku tekad tak akan melawan,
walau 'nature' aku adalah org yg suka melawan,
walau aku suka pertahankan apa yg aku rasa benar,
tapi kali ini, biarlah,
biar yg bodoh tak mengerti kekal bodoh,
biar yg liat nak faham kekal liat.

malas aku nak ambil kisah,
kau lontar seribu kata ke muka aku pun,
aku hadapkan,
aku dengarkan.

tapi, sikit pun aku takkan ambik kisah.
you say what you want.
I don't give a damn.
because you never understand me at the first place.
tak bagi aku peluang utk cakap langsung.

so, 
lantak.

selagi masih ada rasa sabar dan hormat dalam diri aku,
aku cuba diam dan sabar.
sebab aku sendiri punya banyak masalah.
aku sendiri ada melambak-lambak kerja yg nak kena siapkan.
tambah lg dgn final exam yg makin hampir.

kalau tak boleh nak faham, 
fine, 
say what you wanna say.

susah kalau hidup tak berdiri atas kaki sendiri ni.
aku tunggu setahun je lagi ni.
setahun je lagi.

duhai hati, sabarlah.
Allah menguji.

dan aku salute insan yg bergelar suami di sisiku ini,
dia pembakar semangat,
dia ada tika yg lain pergi.
terima kasih awak,
lantak la org lain nak kata apa kt awak,
awak dah susah payah berkorban macam-macam utk saya.
lantak orang lain nak kata apa.

lantak.



No comments:

Post a Comment