Kau kekasih hingga ke akhirnya...

Monday, December 22, 2014

21 Disember 2014 - 22th birthday


malam 21 Disember 2014,
suami beberapa kali suarakan hasrat untuk ajak menari,
katanya "sayang, kita tak pernah menari kan?"
but aku buat don't know je, kepala tengah pening time tu, dok terbaring je atas katil.
husband keep insisting me to dance, aku pulak semakin pelik.
as aku memang tak expect apa2 pun sbb aku lupa yang pukul 12 jap lagi akan masuk 21 Disember, my 22th birthday.
beberapa kali jugak aku cakap "taknak la, takde mood la"

and then when the clock strikes 12, dengan lagu tema titanic my heart will go on tengah berkumandang dekat handphone, dia tarik tangan aku yg tengah baring atas katil.
aku pun dalam pening2 kepala tu pun ikutkan aje la, buang tebiat agaknya suami aku ni.
and while we were dancing, my hand were on his shoulder, and his hand were hugging my body, he suddenly said to me, 
"sayang, happy birthday. abg minta maaf kalau abg ada buat salah kat syg."
I was shocked, seriously, mostly sbb aku tak expect langsung dia ajak menari because dia nak wish birthday aku. haha, as I didn't remember that at all!!

I laugh, he laugh. we both laugh at that time.
but actually I'm already crying inside my heart.

sayang, this is so sweet! sangat3 sweet!
selama ni kita sekali pun tak pernah menari bersama, dalam suasana yg cukup romantik.
biarpun hanya dalam bilik tidur, hanya bertemankan lagu romantik yg dipasang dari fon, tapi suasana tika itu cukup indah, hanya kita berdua (harraz tidur of course haha), hugging each other, dancing together, bagai kita hanya dalam dunia kita.

dan paling indah bila suami tiba2 kata,
"sayang, kita baru setahun lebih kawen kan? 
ada lagi seumur hidup untuk abang bersama dgn sayang."
aku hanya senyum, tapi dalam hati aku, sumpah aku terharu gila2!!
terima kasih husband, takde apa yg sayang nak maafkan pun sbb abang takde buat salah langsung kat sayang, sikit pun takde, malah abg beri kebahagiaan yang terlalu indah buat sayang sejak abang lafazkan akad untuk mengikat diri ini.

I love you so much husband, thanks sangat2 untuk tengah malam 21 Disember yang sangat sweet ini. biarpun hanya sekadar ucapan berserta sedikit tarian yg agak ntahapa2 haha, but ini sudah cukup membuat seorang isteri terharu.
siapa tak terharu weh bila suami tiba2 buang tebiat cemni, rupa2nya nak wish birthday kita.
hahah,

I love you.
I love you.
I love you.

Ahmad Taufiq bin Baharuddin.

sekarang kita dah sebaya, dah masuk umur 22. hehe.


'the memories we created, forever will be in my heart.'

No comments:

Post a Comment