Kau kekasih hingga ke akhirnya...

Sunday, January 29, 2017

maaf bakal suamiku

aku belek2 draft post, rupanya ada post ni yang aku tak publish, aku tulis ni beberapa bulan sebelum jadi isteri dia. 

sekarang dah tiga tahun lima bulan aku jadi isteri dia. dan aku dah pun jadi ibu kepada anak-anak dia. dan dia masih setia menerima dan memaafkan setiap kekurangan aku :')

terima kasih suamiku.

...................................................................................................................................................................

ini aku tulis ikhlas, khas buat lelaki yg bakal jadi suami aku kelak.

buat lelaki yang bakal memimpin aku kelak, pertama sekali, MAAF, MAAF sebab bakal isteri awak ni sangat sangat sangat MANJA orangnya. semua benda tak reti nak buat sendiri. maaf sebab bila penat sikit, suruh awak bawakkan handbeg. maaf sebab bila bab berurusan dgn orang, selalu suruh awak yg pergi tanya macam2. maaf bila nak beli apa2, awak yg kena beratur belikan. maaf, bakal isteri awak ni terlalu bergantung kpd awak.

kedua, maaf bakal isteri awak ni tak pandai masak LANGSUNG. maaf sebab selama ni, yg goreng telur and kentang untuk saya pun awak. yg bawakkan saya bekal nasi goreng masa saya kerja dulu pun awak. maaf sebab tak pernah masakkan awak apa2. cuma pernah buatkan sebiji kek khas di hari jadi awak, dan itupun awak kata kek paling sedap pernah awak makan. maaf sebab dah berapa kali awak mintak saya buat kek tu lagi tp saya tak buatkan. :(

ketiga, maafkan bakal isteri awak ni yg terlalu KASAR orangnya. tak boleh nak ckp lembut2 sikit dgn awak even dlm telefon. maaf kadang2 tinggi suara kat awak, dan selalu sangat pukul badan awak selama 4 tahun kita bersama. maaf awak sering menjadi mangsa keganasan wanita seperti saya. 

keempat, maafkan sikap EGO saya yg terlalu tinggi. bakal isteri awak ni langsung tak boleh nak mengalah dalam apa jua keadaan. maaf. =,="

kelima, maafkan bakal isteri awak ni kerana terlalu menyayangi awak dan maaf juga kerana sering buat perangai yang menyakitkan hati awak.

time kursus kahwin. 

moga Allah tolong kita. 

No comments:

Post a Comment