Kau kekasih hingga ke akhirnya...

Sunday, January 29, 2017

suratan atau kebetulan?

awak,
saya jumpa dia melalui satu KEBETULAN,
kebetulan yg kami tak pernah rancang, Allah yang rancang.
awak, masa kebetulan tu, dia pandang saya, saya pandang dia,
dan kami sama-sama tersenyum. 

awak, lepas kebetulan tu, kami jadi rapat.
itu pilihan kami sendiri, bukan lg kebetulan dari Allah.
kalau awak rasa itu kesilapan kami, maafkan kami.
Allah yg hadirkan perasaan tu.

awak, 
pernah satu ketika, 
saya rasa dia bukan jodoh saya,
sebab dia pernah buang saya dari hidup dia.

tapi awak, saya tak boleh nak lawan takdir Allah,
saya terjumpa dia balik.
dan kami sama-sama sedar,
kami tak boleh hidup tanpa masing-masing.
awak, adakah itu masih satu kebetulan?
atau suratan takdir dr Tuhan?

awak, 
saya tak pernah kenal awak, tapi saya tahu siapa awak.
dan saya juga tahu, awak selalu baca apa yg saya tulis dalam ni..
awak, jodoh kami datangnya dari Allah,
bukan dari suratan, bukan juga dari sebuah kebetulan.
ianya perancangan yg Maha Esa, sebelum roh ditiup, sebelum jasad bernyawa.

kebetulan cuma menemukan kami,
suratan takdir menyatukan kami,
pernikahan ini destinasi kami.

No comments:

Post a Comment